سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زنگی آ باد کرمان

عضویت 115 هزار کرمانی در کتابخانههای عمومی

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: در حال حاضر بیش از 115 هزار نفر از مردم استان کرمان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

خبرگزاری فارس: عضویت 115 هزار کرمانی در کتابخانه‌های عمومی
 

 

محمدجواد حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به وجود 113 باب کتابخانه‌های عمومی در استان کرمان اظهار داشت: سال گذشته بیش از 3 میلیون و 700 هزار نفر به کتابخانه‌های عمومی استان کرمان مراجعه داشتند و بیش از 2 میلیون و 200 هزار جلد کتاب به امانت داده شده ‌که این آمار نشانگر رشد قابل توجه کتاب و کتابخوانی در سطح استان کرمان است. 

وی با اشاره به اینکه کرمان استانی پویا و فعال در امر کتابخانه‌ها است، افزود:سال گذشته بیش از 100 هزار نفر در مسابقات کتابخوانی به صورت آنلاین و مکتوب شرکت کرده‌اند.

حسین‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 115 هزار نفر از مردم استان کرمان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، گفت: بیش از یک میلیون و 200 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان موجود است.

وی فضای کتابخانه‌ای موجود در استان کرمان را 67 هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: حدود 300 نفر در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

حسین‌زاده استان کرمان را از لحاظ برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌ها در حوزه انجمن‌ها‌، برترین استان در سطح کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 23 انجمن در شهرستان‌ها، 10 انجمن در بخش‌ها و 12 انجمن در شهرهای استان کرمان فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 250 جلسه انجمن در سراسر استان کرمان برگزار شد که نشان دهنده علاقه اعضای انجمن به امر کتابخوانی است.

حسین‌زاده با بیان اینکه «طرح کتاب من» طرحی ملی و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه است، گفت: در این طرح‌ اعضای کتابخانه‌های عمومی با مراجعه به کتابخانه‌ها و با تکمیل‌فرم می‌توانند کتاب مورد نیازشان را درخواست کنند.

وی ‌به طرح ایستگاه‌های مطالعه اشاره کرد و افزود: ایستگاه‌های مطالعه با هدف ارتقای سطح مطالعه مفید و در دسترس قرار دادن کتاب برای مردم و به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری راه‌اندازی می‌شوند.

حسین‌زاده احداث کتابخانه‌ای با استانداردهای لازم در مرکز استان را برای رفع نیازهای مطالعاتی محققان ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اعتبار ساخت کتابخانه مرکزی کرمان با مساعدت استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در ردیف اعتبارات ملی قرار گرفته است.