سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زنگی آ باد کرمان

برگزاری نماز عید سعید قربان در زنگی آباد کرمان

نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشور در شهر مذهبی و ولایتمدار زنگی آباد کرمان به امامت حجت الاسلام سیفی امام جمعه زنگی آباد و با شرکت پرشور مردم برگزار شد.

 

امام جمعه زنگی آباد در خطبه اول نماز گفت : عید قربان جشن رهایی از اسارت نفس و شکوفایی ایمان، عید عبادت و بندگی و اطاعت شایسته از پروردگار و روز اثبات عشق و تسلیم است.
عید قربـان با ویژگی های عمده ای که دارد از اعیاد بسیار مقدس موحدان عالم به ویژه ما مسلمانان بشمار می رود که به یاد درسی که از ابراهیم(ع) و فرزندش اسماعیل(ع) آموخته ایم ، این روز را جشن می گیریم. وی افزود : یکی از فضایل این روز بزرگ قربانی کردن و رسیدگی به وضع بیچارگان است. همانطور که در روایت‏هاى مکررى نقل شده که در روز عید قربان (اضحى) قربانى کنید تا در این روز فرخنده که براى همگان عید است و بسیار خجسته، گرسنگان و مستمندان از خوردن گوشت‏ حلال، بهره مند شوند.
حجت الاسلام سیفی بیان داشت : عید قربان در اسلام، سالروز دستور قربانی اسماعیل است به ابراهیم خلیل‌الله. خداوند که اسماعیل را پس از سال‌های طولانی به ابراهیم هدیه کرده بود اکنون او را در معرض آزمایشی بسیار سخت قرار داده و خواهان قربانی اسماعیل شد و از او خواست که اسماعیل را که اکنون نهالی برومند شده و تنها ثمره زندگی‌اش است را قربانی کند.فرمان فرمان خدا بود.می‌بایست انتخاب سختی می‌کرد، وسوسه‌های شیطان کار را دو چندان سخت می‌کرد. به هر حال ابراهیم آن بنده مخلص خدا به پیام حق تسلیم شد، او این پیام را به اسماعیل منتقل کرد؛ اما اسماعیل با آرامشی قلبی به او اعلام کرد تسلیم امر خدا باش و خواهی دید من از صابران خواهم بود.
امام جمعه زنگی آباد ادامه داد : ابراهیم شروع به قربانی کرد، او غریزه فرزند دوستی را زیر پا گذاشت و به صعود به عشق حقیقی عینیت می‌بخشید، خداوند در این روز مبارک اراده کرد که ابراهیم(ع) را بیازماید و ابراهیم(ع) نیز اراده کرد تا با کمال میل فرمان الهی را اجرا کند. حال که از آزمایش الهی سربلند شده، معبود او گوسفندی فرستاد تا به جای اسماعیلش ذبح کند.  عید قربان یادآور آزمایشهای سخت و سنگین الهی از حضرت ابراهیم(ع) و ذبح حضرت اسماعیل(ع) است.و خدا اسماعیل را به ابراهیم بخشید و این چنین شد که قربان، عیدی مبارک شد.

ایشان گفت : آن روز که ابراهیم(ع) با پاهای لرزان اما قلبی مطمئن فرزندش اسماعیل را که برای داشتنش دعاهای بسیار کرده بود، به مذبح می‌برد، از تمام نفسانیات خود در پیشگاه خداوند گذشت. اگرچه درلحظات آخر به فرمان خداوند تیغ نبرید واز گلوی فرزند برکشید و گوسفند فرستاده شده از سوی پروردگارش را قربانی کرد، اما از عهده امتحانی بزرگ برآمد.
حجت السلام سیفی همچنین در خطبه دوم به بحث توطئه های غرب ، پیروزی انقلاب های مردمی ذر کشورهای مسلمان و جنبش وال استریت پرداخت ودر هر مورد رهنمودهایی ارائه داد.